سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ کسانْ نزد خدا، دشمنِ کینه توزِ ستیزه گر است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]


ارسال شده توسط حمیدرضامطهریان در 87/10/20:: 5:43 عصر

در ادامه مطالب مزه خدمت بخش اول هشتمین مورد پاداشهای خدمت رسانی را تقدیم می دارم:

8-    دارای پاداشهای زیادی است

درروایاتی از معصومین (ع) برای خدمت نمودن به مؤمنین پاداشهایی عظیم وارد شده که سه نمونه از آن به علاوه نمونه هایی که در قبل بیان شده تقدیم می گردد:

-      از امام صادق(ع) : قضاء حاجه المؤمن خیر من عتق الف رقبه (اصول کافی ج 2ص199) برآوردن حاجت مؤمن بهتراست از آزاد کردن هزار برده

-       از امام صادق(ع): لقضاء حاجه امرئ المؤمن احب الی الله من عشرین حجه کل حجه ینفق فیها صاحبها مآئة الف(همان مدرک) برآورده نمودن حاجت شخص مؤمنی نزد خداوند بهتر است از 20 حجی که در آن صدهزار درهم انفاق شود

-        باز ازایشان : ماقضی مسلم لمسلم حاجه الا ناداه الله تبارک وتعالی : علیَّ ثوابک ولا ارضی لک بدون الجنه(همان مدرک ص200) مسلمانی حاجت مسلمانی را برآورده نکند مگر اینکه خداوند ندا می دهد که بر من است پاداش تو ومن به غیر از بهشت برای تو راضی نمی شوم.

-      از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمودند: از اهل معروف باشید وبا همدیگر در رسیدن به آن هم نفس شوید همانا برای بهشت بابی است بنام معروف که کسی داخل آن نمی شود مگر آنکه در دنیا اهل معروف باشد همانا وقتی بنده ای قدم می زند در برآورده نمودن حاجت مؤمنی خداوند به او دو فرشته ای را موکل می کند که از طرف راست وچپ او باشند وبرای او استغفار نموده واز خدا برآورده شدن حاجاتش را طلب می نمایند سپس فرمودند والله پیامبر خدا از برآوردن حاجت مؤمنی شاد می شوند.

-          امام صادق (ع): مَن لَم یَهتَمَّ بِأُمور المُسلمین فَلَیس بِمُسلمٍ؛ هر که براى سامان دادن امور مسلمانان همّت نگمارد مسلمان نیست. این حدیث با تعبیرهاى گوناگونى از معصومان علیهم السلام رسیده است.

-          حضرت صادق (ع) از رسول اکرم (ص)در حدیثی مشهورچنین روایت مى کند: «هر که روزگارش را سپرى کند و به امور مسلمین  بى اهتمام و بى اعتنا باشد از آنان نیست و هر که بشنود نداى مردى را که فریاد مى زند: اى مسلمانان کمک! ولى به او پاسخ مثبت ندهد، مسلمان نیست».

-          امام على (ع): فی کلّ شى ءٍ یُذمُّ السَرَفُ، إلاّ فى صَنائِع المَعروفِ و المُبالَغَة فى الطاعَة؛ اسراف در هر چیزى مذموم و نکوهیده است جز در انجام نیکى ها و مبالغه در طاعت خدا.

انشاءالله در مراحل بعدی بقیه پاداشها تقدیم می گردد.


کلمات کلیدی : خدمت